اشتغال یک میلیون کارمند خانم در ادارات در سطح کشور

اشتغال یک میلیون کارمند خانم در ادارات در سطح کشور

اشتغال یک میلیون کارمند خانم در ادارات کل کشور

مدیر کل امور زنان و خانواده با اشاره به کارایی بالای زنان در ادارات دولتی خبر از اشتغال یک میلیون کارمند خانم در ادارات کل کشور در سطح کشور داد.

به گفته مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از بین ۲۴۰۰ هزار کارمند دولت ۱ میلیون کارمند از بین زنان هستند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش اشتغال دارند.

به گزارش ایسنا ، در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش ، فرحناز مینایی پور ضمن اشاره به این موضوع که نیمی از کارمندان خانم دولت شاغل در آموزش و پرورش هستند اضافه کرد که ۷و نیم الی ۸ میلیون دانش آموز دختر از بین ۱۵ و نیم میلیون نفر جمعیت دانش آموز کشور هستند.

وی افزود : محرومیت زدایی آموزشی و پرورشی دختران از جمله اهداف مهمی است که در دفتر آموزش و پرورش دنبال می شود.همچنین ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت و ایفای نقش دختران ، تحقق عدالت جنسیتی در آموزش و پرورش ، افزایش توانایی مدیریتی و ارتقای شغلی زنان از اهداف دیگر آموزش و پرورش برای زنان و دختران می باشد.

وی همچنین گفت : عملکرد بهداشتی دانش آموزان دختر ، به ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه در دوران بلوغ و والدین آنها که بیش از ۹۰هزار نفر هستند در طرح بهبود اوضاع آموزشی و بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم به ویژه مئدارس شبانه روزی دنبال خواهد شد.

طرح حمایت از مدارس یاری طلب

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش درباره طرح حمایت از مدارس یاری طلب تصریح کرد : در این طرح فراهم نمودن فرصت های تربیتی متنوع ، بهره گیری از تجربیات آموزش و … دنبال می شود که مخاطبان این طرح دانش آموزان ، والدین و کادر مدارس بودند و این طرح در ۲۵۰۰ مدرسه به اجرا در آمده است.

مینایی پور توضیح داد که : اهداف کیفی طرح اجرای مهارت های گفت و گو و ارتباط موثر ، بهبود و گسترش فرهنگ گفت و گو و به وجود آوردن وحدت اجتماعی می باشد که در این رابطه کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان با همسالان ، خانواده ها و مدرسه و جامعه برای ۵۷۸۴۰ نفر برگزار شده است.

ساخت سرود دختران به همراه حرکات اصلاحی

وی همچنین خبر از ساخت سرود دختران به همراه حرکات اصلاحی برای تمامی مدارس دخترانه در سطح کشور داد و هدف این طرح را نیز افزایش شادی و نشاط در مدارس و تقویت هویت جنسی و احساس تعلق به کشور  بیان نمود ، همچنین از اجرایی شدن آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با هدف آموزش تکالیف و ارتقای دانش و بینش به مسئولیت های اجتماعی خانوادگی برای بیش از ۲۲۶ هزار دانش آموز خبر داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز هدف این طرح را جذب نوجوتانان به مشارکت های اجتماعی بیان کرد .

فرحناز مینایی پور افزود : در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره ارتقای شغلی و مدیریتی زنان فرهنگی ، سیاست گذاری و برنامه ریزی های لازم به جهت حضور زنان در شورای عالی آموزش و پرورش صورت پذیرفته است. در خصوص دسترسی بانوان به امکانات و منابع آموزش و پرورش و برقراری عدالت جنسیتی ، شاخص های مورد نظر در این وزارت خانه تثبیت شده است و تبصره ای نیز به منظور اختصاص سه ساعت در هفته به ورزش بانوان در وقت اداری اختصاص پیدا کرده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت های پرورشی مربیان

زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان در ادامه به برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت های پرورشی مربیان طبق موافقت نامه های سال ۹۷ با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : کارگاه های آموزشی در این مورد برای ۲۰۶۴ نفر از مربیان در سطح کشور برگزار شده است ، به علاوه درمورد بسته عملیاتی بازگردانی دختران بازمانده از تحصیبل به چرخه تحصیل نیز در مرحله اول به ریشه یابی و شناسایی عوامل تاثیرگذار در ترک تحصیل دختران و در مرحله دوم به تدوین بسته عملیاتی در این باره پرداخته شده است.

وی افزود از موافقت نامه های دیگر سال ۹۸ با وزارت آموزش و پرورش را بهبود اوضاع آموزشی بهداشتی دختران دانش آموز دوره اول متوسطه در روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد ، ارتقای روش های مهارتی اولیا و مربیان با دانش آموزان در این استان و آموزش حقوق کودک به دانش آموزان دوره دوم ابتدایی می توان بیان نمود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده درباره کودکان بازمانده از تحصیل گفت: مقرر شده است تا با توجه به اولویت مناطق جغرافیایی و شرایط خاص اجتماعی در آموزش مقاطع ابتدایی و متوسطه لکه‌های جغرافیایی اولویت دار معرفی شوند و امکان سنجی آموزش آنلاین یا آفلاین برای دانش آموزان متوسطه توسط معاونت آموزش متوسطه پیگیری شود.

 

 

 


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

این مطالب را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

در آنلاین استخدام

رایگان عضو شوید و رزومه خود را به اشتراک بگذارید